Det var många turer med detta läger. Corona härjade fortfarande. Vi visste att vi skulle göra ett läger men inte riktigt hur vi skulle få ihop det.

Då kläcktes iden om att paddla. Bra avstånd och så kan man göra en kombination av paddelhajk och läger. Så rekning av en bra å att paddla i börjades. Men det var torrt och många åar var knappt paddelbara i brist på vatten. Tänk om!

Så tillslut blev det en kombination av å och hav. Starten gick i Ronnebyån vid Karlsnäsgården. Äventyrarna hade paddlat en bit på Ronnebyån tidigare på terminen så vi fortsatte där de slutade. I Kallinge plockade vi upp kanoterna och fraktade Kanoter och scouter till Köpegårda. Efter en natt bland myggen på Köpegårda anslöt Upptäckarna och vi kunde paddla till Tjärö.

Lite sol, blåst, åska, regn och hagel fick vi uppleva men tillslut kom vi fram till vår lägerplats på norra delen av Tjärö. (scouterna fick stanna på land medans det åskade)

Efter en natt på Tjärö anslöt års spårare med färjan. Upptäcksfärd på ön, ”hitta ut” och bad blev dagens aktiviteter.

Sen var det dags för resten av spårarna att anlända med färjan. De fick en heldag på lägret i strålande solsken. De lite äldre scouterna fick hjälpa de yngre med matlagning och så fick de pröva sina kunskaper i ”bäst i test”.

Framåt kvällen paddlade alla scouterna  tillsammans in till fastlandet. Det blev en upplevelse för föräldrarna som satt och väntade på stranden i Köpegårda. Där döpte vi våra kanoter och sedan höll Äventyrarna ett lägerbål för alla.