Sommaren 2020 blev inte rikligt som planerat. Meningen vara att vi skulle åkt på ett stort läger i Kalmar men på grund av Coronarestrektioner med att hålla avstånd och folksamlingar på max 50 blev lägret framflyttat och Mörrums Scoutkår fick tänka om.

Läger är ju något som många scouter ser fram emot hela året så vi valde att göra ett eget läger. Men för att alla scouter skulle få möjlighet att åka så delade vi lägret på 2 delar.

Första delen blev dagläger för spårare och 1:a års upptäckare och sedan blev det 3 dagars läger för de äldre scouterna. Platsen blev Nabben!

Utanför Nabben ligger en liten sten som heter just Sjöflätt, därav namnet.

Vi fick härliga lägerdagar med håvning, fiske, paddling, käpphästar, ”hopptävling”, bad, sol, regn god mat, ja helt enkelt allt som hör sommarläger till.

Lägermärken